Menas bendrauti be konfliktų
Seminaro aktualumas. Kiekvienas darbuotojas, kuris geba pažinti save, moka valdyti stresą ir savo emocijas, gali pasiekti geresnių profesinių rezultatų bei jausti didesnį pasitenkinimą savo gyvenimu ir veikla. Todėl šios srities žinių ir praktinio jų panaudojimo įgūdžių lavinimas yra aktualus valstybės tarnautojams ir ypatingai pareigūnams. Norint sugebėti pasiekti veiklos rezultatų, darbuotojai turėtų būti daugiau motyvuoti vadovų siekti bendrų įstaigos tikslų ir prisidėti prie bendro mikroklimato gerinimo.
Seminaro dalyviai: valstybės tarnautojai, socialiniai darbuotojai, jų padėjėjai, slaugytojai ir padėjėjai, mobilios integralios pagalbos komandos nariai.
Seminaro tikslas. suteikti seminaro dalyviams teorinių ir praktinių žinių streso prevencijos ir emocijų valdymo įveikos klausimais, lavinti praktinės veiklos įgūdžius.
Uždaviniai:
- pristatyti streso ir emocijų sampratas;
- pateikti poveikio svarbą žmogaus organizmui ir darbo efektyvumui, ugdyti pasitikėjimą savimi, supažindinti su savęs vertinimo reikšme, įveikiant stresą;
- išmokti atsipalaiduoti ir valdyti stresines situacijas;
- pažinti ir suprasti fizines bei emocines reakcijas į sunkias gyvenimo ir darbines situacijas;
- išmokyti valdyti nepageidaujamą stresinę būseną ir apriboti neigiamas jos pasekmes;
- išaiškinti, kaip išvengti nebūtinų stresinių situacijų, t.y. objektyviai sumažinti streso kilimo tikimybę;
- išmokyti atsipalaiduoti ir kontroliuoti emocinę įtampą;
- atskleisti seminaro dalyviams pagrindinius EQ valdymo etapus bei lavinti įgūdžius;
- pateikti pozityvaus mastymo svarbą ir įtaką bendradarbiams;
- tobulinti personalo veiklos organizavimo bei asmeninius vadovavimo įgūdžius, pasitelkiant EQ kompetencijas;
- mokyti kurti palankią aplinką dirbti ir bendradarbiauti, siekiant organizacijos tikslų;pristatyti EQ svarbą ir pritaikymą darbe bei asmeniniame gyvenime;
- suteikti žinių ir praktinių įgūdžių apie gyvenimo tikslų kėlimą bei pasiekimus; išmokyti seminaro dalyvius valdyti stresą ir emocijas, konfliktų priežastis, atpažinti konfliktines situacijas;
- lavinti savęs ir kitų pažinimo, stebėjimo įgūdžius bei gebėjimus, kurie padeda išvengti streso ir konfliktų;
- suteikti žinių, kaip ieškoti sprendimų, kaip išvengti nereikalingų sunkumų, konfliktų, laiko ir sveikatos praradimų;
- mokyti kurti konstruktyvius santykius ir aplinką, kad įstaigoje būtų palanku efektyviai dirbti.
- apibendrinti mokymo modulį
Trukmė – 16 akademinių valandų.
Seminaro turinys:
Data ir laikas |
Priemonė |
Tema |
1 |
2 |
3 |
2014-01-30 |
|
|
|
||
8.30 – 9.00 |
Dalyvių registracija |
|
9.00 – 10.30 |
Mokymai |
Streso ir emocijų valdymo sampratos |
|
|
Streso ir emocijų valdymo principai |
|
|
Sudėtingos bendravimo situacijos: nuo pavojų prie galimybių. Konfliktų priežastys, dalyviai, požymiai ir sąlygos, skatinančios konfliktų atsiradimą. Pozicijos ir vaidmenys bendravime. Praktinės užduotys |
10.30 – 10.45 |
Kavos pertrauka |
|
10.45 – 12.15 |
Mokymai |
Emocinė kompetencija |
|
|
Emocijos ir racionalūs sprendimai. Įstaigos ir darbuotojų poreikiai. Įstaigos mikroklimato įvertinimas“. Praktinė užduotis: įstaigos mikroklimato įvertinimas, įstaigos problemų iškėlimas ir jų sprendimo būdai: darbas grupėse. Praktinė užduotis: įtaigos „Geroji patirtis“, sėkmingi įstaigos pavyzdžiai“: darbas darbo grupėse. |
12.15 – 13.00 |
Pietūs |
|
13.00 – 14.30 |
Mokymai |
Emocijų pažinimas ir valdymas |
|
|
Emocinis intelektas. EQ kompetencijų tobulinimo formulės: kelias į efektyvų bendravimą ir bendradarbiavimą; darbuotojų motyvavimas ir skatinimas, tarpasmeninių santykių valdymas ir etc. Praktinės užduotys: „Žemėlapis – tai ne teritorija“ |
14.30 – 14. 45 |
Kavos pertrauka |
|
14.45 – 16. 15 |
Mokymai |
Socialinis suvokimas, emocijos, mąstymo ypatumai bei ribojantys įsitikinimai sudėtingų situacijų metu. Metodai, kaip pagelbėti sau ir kitiems, kad bendravimas ir veikla būtų sklandesnis. Praktinės užduotys |
|
|
|
16.15 – 16.30 |
Seminaro apibendrinimas, |
Seminaro turinys:
Data ir laikas |
Priemonė |
Tema |
1 |
2 |
3 |
2014-01-31 |
|
|
|
||
7.45 – 8.00 |
Dalyvių registracija |
|
8.00 – 9.30 |
Mokymai |
Streso prevencija ir valdymas. Kokie svarbiausi streso šaltiniai? Streso požymių atpažinimas: mąstymo, emociniai, elgesio, fiziniai streso požymiai. Kaip stresas susijęs su sveikata ir gyvenimo kokybe?“ Praktinės užduotys: „Gyvenimas čia ir dabar“. |
9.30 – 9.45 |
Kavos pertrauka |
|
9.45 – 11.15 |
Mokymai |
Darbuotojų motyvavimas ir skatinimas. Sėkminga sąveika su savimi ir kitais“. Praktinė užduotis: įstaigos poreikių ir darbuotojų motyvavimo analizė ir pristatymas, socialinių „vaidmenų pasikeitimai“. |
11.15 – 12.00 |
Pietūs |
|
12.00 – 13.30 |
Mokymai |
Kaip tvarkytis su stresu? Kaip išvengti nereikalingo streso? Savęs ir kitų pažinimas. Mūsų mąstymas ir emocijos. Praktinės užduotys |
13.30 – 13.45 |
Kavos pertrauka |
|
13.45 – 15.00 |
Mokymai |
Rekomendacijos siekiant išvengti streso darbe ir suvaldyti emocijas |
15.00 – 15.15 |
Seminaro apibendrinimas, dalyvių apklausa |
|
15.15 – 15.30 |
Pažymėjimų įteikimas |
Numatomas rezultatas. Seminaro dalyviai sužinos, kaip elgtis stresinėse situacijose, kaip padėti sau ir kitiems, kaip atkreipti dėmesį į svarbiausius dalykus, į savęs auginimą, tobulinimą; įgis praktinių įgūdžių; bus susipažinę su konfliktų įveikos būdais; gebės šias žinias pritaikyti praktinėje veikloje; gebės teorines žinias gautas mokymų metu pritaikyti praktiškai, įgis praktinių žinių taikant emocinės kompetencijos modelius ir mokės pritaikyti darbe ir asmeniniame gyvenime; išlavins kūrybiškumo grupėse valdymą; mokės iškelti savo ir įstaigos tikslus bei formuluoti prioritetus; strategiškai spręs iškilusias įstaigos problemas bei išmoks atsipalaiduoti ir valdyti stresines situacijas; pažinti ir suprasti fizines bei emocines reakcijas į sunkias gyvenimo ir darbines situacijas; patobulins asmeninius įgūdžius sprendžiant problemas ir išmokyti atsipalaiduoti ir kontroliuoti emocinę įtampą bei įvaldys naujas streso ir konfliktų valdymo technikas; išmoks naujus metodus „čia ir dabar“, „socialinių vaidmenų“ ir kt.
Darbo formos: paskaita, seminaras, pratybos, diskusijos, diskusijos darbo grupėse, socialinių „vaidmenų pasikeitimai“.
Mokomoji medžiaga ir techninės priemonės: dalomoji medžiaga (kiekvienam dalyviui), kompiuterijos, multimedijos projektorius, skaidrės.
Lektorė Gita Kondrotaitė, VšĮ Gerovės ekonomikos instituto direktorė, lektorė ir verslo konsultantė.